.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت حفظ هویت زیستی و طبیعی روستاهای مازندران
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ هویت زیستی و طبیعی روستاها و تقویت اصالت‌های فرهنگی و بومی ضروری است.

به گزارش شمال نیوز، حسین نیازآذری امروز با گرامی‌داشت ۱۵مهر، روز ملی روستا  اظهار کرد: این مناسبت تقویمی را فرصتی برای توجه راهبردی به روستاها و عشایر و محرومیت‌زدایی می‌دانم و برای توسعه و تعالی روستاها توجه مجلس و دولت را به نکات ۱۵گانه جلب می‌کنم که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر حفظ هویت زیستی و طبیعی روستاها و تقویت اصالت‌های فرهنگی و بومی، افزود: امکانات ثبات‌ساز برای محرومیت‌زدایی و حفظ کالبد بومی روستاها در طرح هادی روستایی باید فراهم شود.

 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به حفظ سرمایه‌های فرهنگی و مناسبت‌های آیینی بومی و محلی باید توجه بایسته شود، اضافه کرد: باید برای توسعه گردشگری روستایی و بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری محلی  برنامه‌ریزی جامع صورت گیرد.

 

نیازآذری اضافه کرد: اقتصادی کردن تولیدات روستاییان در بخش کشاورزی  و دامپروری ازطریق آموزش ، توسعه تعاونی‌ها، شبکه‌سازی تجاری و خرید تضمینی محصولات یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه نقش روستاییان در تقویت انجام مشاغل خانگی به‌ویژه توسعه هنر صنعت صنایع دستی باید بازتعریف شود، تصریح کرد: از ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیر ضرور در روستاها باهدف حفظ بافت با ارزش روستایی و منابع طبیعی نیز جلوگیری شود.

 

نماینده مردم بابل در مجلس با تأکید بر ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی به‌ویژه برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی، اظهار کرد: به‌منظور رفاه و آینده روستاییان و تامین سلامت و بهداشت روستاییان به‌ویژه تامین آب شرب بهداشتی و سالم باید اهتمام جدی صورت گیرد.

 

نیازآذری با اشاره به ساماندهی یکپارچه امور روستاییان و ضرورت حضور مستمر مسوولان در کنار روستاییان و رسیدگی به مشکلات آنها، اضافه کرد: زمینه‌های تسهیل‌گری برای آموزش مهارت‌های  اجتماعی و بهبود سبک زندگی  از طریق انتقال و تبادل تجربیات موفق فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه امکانات و بستر لازم برای آموزش و پرورش و ورزش دانش‌آموزان روستایی فراهم شود، تصریح کرد: روستاها به شبکه ملی اطلاعات و لزوم برخورداری روستاییان از فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اینترنت پرسرعت متصل شوند.

 

این نماینده خانه ملت  بر حمایت همه جانبه مجلس ، دولت و بانک‌ها از اشتغال روستاییان از طریق تداوم ارائه تسهیلات ارزان قیمت  و مکانیزه کردن عملیات و خدمات کشاورزی و استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی تاکید کرد و گفت: نهاده‌های ارزان قیمت و به موقع دامی و کشاورزی برای عشایر و روستاییان باهدف حفظ اشتغال در راستای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تامین شود.

 

نیازآذری در پایان از سیاست‌ها، فعالیت‌ها و طرح‌های اشتغال آفرینی، عمرانی و محرومیت‌زدایی مجلس، دولت ، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، بسیج سازندگی، اردوهای جهادی، هیات‌های مذهبی، خیران، نهادهای مدنی و شوراهای اسلامی تشکر و قدردانی کرد و همگان را به توجه بیش از پیش و همه جانبه به روستاها، عشایر و مناطق محروم فرا خواند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.24 seconds.